vrijdag 16 oktober 2015

Boeken

Boeken zijn voor mij alles. Elke keer als ik een boek lees, voel ik mij verrijkt met informatie en alle kennis vat ik in me hoofd nog even samen. Boeken zijn speciaal en uniek. Elk woord dat ik gelezen heb, betekent dat ik een stukje dichterbij het eind ben. Al betekent elk einde ook dat ik weer aan een nieuw boek kan beginnen. Zowel informatieve boeken als boeken voor mijn plezier vind ik beiden geweldig.
Een boek vasthouden is fijn en het gevoel met een goed boek naar huis te lopen is ook opwindend. Dat je met een tas naar huis loopt waarin je cadeau zit dat je voor  jezelf hebt gekocht! Zonder boeken wil ik niet zijn, want dat betekent dat ik zonder kennis, tijdverdrijf en vermaak zit. Boeken kosten geld en een e-reader zou een hoop geld schelen, maar boeken gaan verloren en ik wil het in standhouden dat boeken blijven bestaan en gemaakt worden. Het zou inderdaad een hoop geld schelen met een kleine investering, maar het fijne aan boeken is ook dat je je collectie kan aanvullen en vergroten in een boekenkast. Je begint klein, maar naarmate de jaren groeit je boekencollectie en zul je ook de kast moeten uitbreiden.

Mijn boeken liggen regelmatig overal door het huis. Sommigen heb ik gebruikt, anderen ga ik nog gebruiken en weer anderen heb ik gewoon nog niet opgeruimd. Ze liggen er wel voor een reden, al oogt het voor anderen rommelig. Ik zou heel graag een grote boekenkast hebben met daarin al mijn boeken netjes op de planken geordend. Het hoeft niet op grootte of alfabetische volgorde zoals in een bibliotheek, maar een begin moet er wezen en dat begin heb ik gister gemaakt. Twee kleine planken met een rij boeken en een agenda. Het is een klein begin, maar ik ben er wel trots op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten