vrijdag 1 april 2016

In de kringloopwinkel; kopen of niet?

  Winkelen bij een kringloopwinkel is ontzettend leuk en dat komt omdat het kopen van diverse dingen vaak heel goedkoop is, terwijl het product nog heel goed is. Toch zijn er dingen waar wel op gelet moet worden. Een aantal dingen heb ik hier opgeschreven.



Pas ik de kleding?
Er is niet altijd een paskamer in elke kringloopwinkel, maar toch moet je proberen na te gaan of iets staat of past. Een wijd shirt bijvoorbeeld kan je makkelijk in de winkel over je hoofd heen trekken. Helaas mag dit niet altijd, maar als dit het geval is, zijn er vaak wel paskamers en spiegels. Als passen niet mogelijk is, kan je altijd na gaan of je de juiste maat hebt gepakt.

Is het getest?
Soms worden dingen getest, maar ook dit is niet altijd zo. Wel kan je vaak vragen of ze, als het niet al getest is, dit alsnog voor je testen. Helaas kunnen niet alle dingen getest worden. Veel elektrische apparaten worden getest, waaronder ; afstandsbedieningen, televisies, soundsurroundsets en soms computerhardware. Dingen die minder vaak getest worden, door bijvoorbeeld gebrek aan ruimte zijn bijvoorbeeld tenten. Ook autostoeltjes voor kinderen kunnen niet meer worden getest, maar de originele test is vaak nog op internet te vinden.

Past dit in mijn huis?
Als je graag winkelt bij een kringloop winkel, is de kans groot dat de meubels in je huis niet bij elkaar passen. Dit hoeft niet erg te zijn, maar als je dit wel erg vind, onthoud dan de kleuren van de meubels die je al hebt en de kleuren van bijvoorbeeld de muur en vloer. Onder andere de kleur van de bank en al bestaande kasten kan erg belangrijk zijn.

Is het stuk of vies?
Mijn ervaring is dat alles goed bekeken wordt, maar soms wordt er iets over het hoofd gezien. Dit kan met kleding, dit kan met meubels, dit kan met alles. De kleinste hoeken worden niet altijd na gekeken. Niet uit luiheid, maar omdat er vaak heel veel binnen komt om na te kijken en dit moet snel gebeuren. Soms uit de haast worden de kleine hoeken dan vergeten. Vaak is het niet kapot of vies maar kijk dus wel altijd even na waarvan jij belangrijk vindt dat niet kapot is.

Heb ik dit nodig?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag voor mezelf, is of ik bepaalde dingen wel nodig heb. Omdat het winkelen in een kringloopwinkel zo goedkoop is, ben ik vaak geneigd om heel veel mee te nemen onder het mom van 'stel je voor ik heb het nodig' en daar verlies je eigenlijk alleen maar mee. Vaak zijn producten er ook wel tegen de tijd dat je het nodig hebt en kopen op het moment dat je het niet nodig hebt, kan er alleen maar voor zorgen dat je op dat moment minder geld te besteden hebt aan dingen die je wel nodig hebt.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.
Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten