vrijdag 10 juni 2016

14 cadeaus voor door de brievenbus

Sinds een paar weken zie ik mijn nichtjes en neefjes wat minder. Ze wonen vrij dichtbij, maar  kaartjes en cadeautjes te sturen is ook leuk. Om het niet te duur te maken moet het wel door de brievenbus kunnen en niet te veel wegen, maar wat zijn die dingen nou die door de brievenbus passen? Ik deel een paar ideeën met jullie!



Kaarten
Het is altijd leuk om een kaartje te krijgen met een leuke (en/of lange) tekst. Meestal versturen mensen pas kaarten als er een gelegenheid voor is: verjaardag, overlijden, kerst. Toch is het ook leuk om kaarten te sturen buiten de bijzondere dagen, gewoon zomaar dus!

Cadeaukaarten
Ze zijn er van allerlei winkels voor allerlei grote en kleine prijsjes en ze wegen bijna niks. Persoonlijk vind ik het leuker om cadeaukaarten die in echte winkels uitgegeven moeten worden minder leuk om op te sturen, omdat ik graag zelf met ze naar de winkel ga om iets uit te zoeken. Daarom koop ik liever iTunes, Netflix of een tijdschriftenbon.

Tijdschriften
Tijdschriften passen qua gewicht en formaat perfect door de brievenbus. Daarom is dit ook een perfect cadeau-idee. Mijn ene nichtje is fan van Lego Friends en mijn jongste neefje van Lego Ninjago. Toevallig zijn daar tijdschriften van, dus is het leuk om er zo nu en dan 1 te kopen

Boeken
Ze kunnen veel wegen, maar dat hoeft niet. Daarom zou je ook boeken kunnen opsturen. Het formaat is vaak perfect voor in een envelop.

Chocoladerepen
Deze heb je in allerlei smaken, kleuren, maten en prijzen, maar het hoeft niet duur te zijn. Het gewicht is wel een hoop voor briefpost, dus het opsturen kost anno 2016 zo'n 3 € voor een kleine reep, maar het kan het waard zijn om op te sturen naar kinderen. Ze vinden het vaak heerlijk en ook dit past goed door de brievenbus.

Kleurboek
Voor wat kleinere kinderen is het leuk om kleurboeken met eventueel stiften of kleurpotloden op te sturen. Dit past ook door de brievenbus en is toch meer een echt cadeau. Ook volwassenen kunnen hier nog steeds van genieten. Er zijn zelfs kleurboeken gemaakt speciaal voor volwassenen, hoewel ik het kleuren van een Disney figuur persoonlijk niet erg vind.

Slingers
Het mag gek klinken, maar het kan toch leuk zijn om slingers te versturen. Je kunt diverse kanten op. Er zijn natuurlijk de bekende slingers met driehoeken, maar je kunt ze ook met letters vinden, van stof en je kunt ze uiteraard ook zelf maken. Ook een leuk idee is om een 'luchtknuffel' te versturen via de post. Twee handen aan een touw.

Bouwpakketjes (vliegtuigjes)
Klein en toch speelgoed waar kinderen blij mee zijn, de bouwpakketjes van vliegtuigjes. Ze zijn vaak niet heel duur en toch heel leuk om te krijgen. Gelukkig zijn ze ook nog eens heel licht om te versturen, dus een echte aanrader.

Een niet-opgeblazen en beschreven ballon
Hoe leuk is het om een kaart te krijgen op een unieke manier. Je kunt namelijk de ballon zelf op blazen zonder de knoop er in te leggen en dan de ballon beschrijven.

Handschoenen
Een speciaal cadeau en toch ook weer niet. Waarom zou iemand handschoenen willen per post? Geen idee, maar als ik het zou krijgen als het bijvoorbeeld koud is, dan weet ik dat iemand aan mij denkt en voor mij zorgt. Alleen kinderen denken hier vaak anders over. Ik zet het er toch bij, want door de brievenbus past het gewoon.

Pasjeshouders

Je kunt de pasjeshouder of eigenlijk gewoon een portemonnee zelf maken. Je kunt het op mijn blog vinden en hier klikken. Ook dit past door de brievenbus en is net iets persoonlijker als je het zelf maakt!

USBsticks
Dit kon uiteraard niet ontbreken. Je kunt namelijk niet alleen de USBstick zelf geven, maar er ook van alles op zetten dat je wilt geven. Muziek, films, series, maar ook die leuke brief.

Geurzakjes
Vooral voor meisjes is dit leuk. Je kunt ze kopen, maar natuurlijk ook zelf maken! Een tip om er in te doen is thee in verschillende geuren (of smaken). Natuurlijk kun je ook gewoon theezakjes opsturen, dan hebben ze dubbel nut.

CD's
Tegenwoordig doen veel mensen er weinig mee, maar mijn neefjes en nichtjes niet gelukkig. Je kunt een leuke CD kopen en die dan zelf afspelen met hun apparaat op hun slaapkamer. Niet elk kind heeft een iPod of MP3-speler. Dus een CD versturen van een favoriete artiest is extra leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten