maandag 20 juni 2016

30x schrijfuitdaging - deel 9: Wat zit er in mijn koelkast

Op dit moment ga ik toch echt geen foto maken van wat er in mijn koelkast zit. Ik wil er graag over schrijven en ik wil best een foto van de voorkant plaatsen, maar de binnenkant is op het moment dus echt niet netjes. (Oeps!) Er ligt niks in te rotten, maar gewoon, nee, geen foto's. Wel ga ik even vertellen wat ik er vrijwel altijd in heb en als bonus vertel ik ook wat er in de vriezer zit.

MELK
Standaard hebben wij melk in huis. Wij houden allebei erg van melk en ik gebruik melk uiteraard ook voor het bakken van pannenkoeken, maken van sausjes en voor mijn cruesli, dus zeker niet alleen om het op te drinken. Wat voor melk ik in huis heb verschild soms, maar wat vaak duidelijk is, is dat ik magere melk wil en mijn man vaak halfvolle melk. Als lekkernij drinken we beiden volle melk, maar dit is niet vaak. Meestal heb ik houdbare melk, want dit is goedkoper en eigenlijk niet eens heel vies. (Veel mensen vinden het vies zeggen ze, maar ik vind dus van niet)

EIEREN
Neem me niet kwalijk als eieren niet in de koelkast horen, maar wij doen ze wel in de koelkast. Natuurlijk gebruik ik dit net als melk voor meerdere doeleinden zoals koken en bakken, maar ik eet ze ook los gekookt met wat mayonaise. Meestal in een dozijn, soms wel 30 stuk. Het ligt echt aan de bui waarin we zijn en hoeveel we trek hebben in eieren.

ZUUR
Hoe ik dit precies moest omschrijven wist ik niet echt, maar ik noem het even zuur. Augurken en zilveruitjes. Jum jum, zelfs tussendoor vind ik het lekker. Er zitten weinig voedingsstoffen in, dus kan ik er lekker veel van eten ook!

KAAS
O jammie, wij houden allebei zoveel van kaas. Wij hebben dus altijd wel minstens 2 stukken kaas in de koelkast liggen. Heel soms ook plakjes, dat ligt er aan of er een aanbieding is geweest, maar vaker stukken, want die zijn goedkoper en eigenlijk vind ik ze ook lekkerder. Het liefst ga ik naar de markt, omdat dat een soort uitje is (ook al is het aan de overkant van ons huis), maar het komt ook regelmatig bij de supermarkt vandaan of de kaasboer.

SAUS
Vanwege ruimte gebrek moest het naar de koelkast verhuizen, maar goed, het blijft er toch langer houdbaar! We hebben ooit een keer gebarbecued en sinds die tijd hebben wij altijd onnodige saus in de groente la liggen. Soms gebruiken we de sausen voor taco's en broodjes shoarma wel, maar barbecue saus, cocktail saus en kerry saus gebruiken we toch echt alleen voor gourmet en barbecue.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten