vrijdag 4 maart 2016

Recensie : Guarana energiepoeder

Vandaag een recensie over de guaranapoeder die ik heb gekocht. Geeft het echt energie? Heeft het meer effecten en gevolgen? Is het lekker of niet? Ik vertel mijn mening!


Ik kocht het, omdat ik graag wat meer energie wilde overdag. En niet alleen om niet in slaap te vallen, maar ook graag omdat ik wilde gaan sporten en daar toch iets meer energie voor moest hebben dan alleen conditie opbouwen. Want conditie en kracht is niet alles als je veel moe bent en je bijna omvalt van een hangend hoofd.

Volgens Wikipedia is guarana het nootachtige zaadje van een klimplant die groeit in de Amazonebekken in Brazillië. Daar in Brazillië bevat 25% van de frisdranken guarana als hoofdingrediënt. De bes bevat veel meer caffeïne dan koffie of thee en is daarom zo energie-gevend. Waar bij filterkoffie van 125ml of een blikje energie van 250ml 80mg caffeïne bevat, bevat guarana 30mg caffeïne per gram poeder, dit is nog geen kwart theelepel. Er wordt dus ook aangeraden niet meer te gebruiken van 4gram guaranapoeder per dag.

Volgens de mevrouw in de winkel was het niet moeilijk om te gebruiken. Gewoon even mengen met yoghurt, water, thee, sap of desnoods melk en dan kun je het eten of drinken. Ik verwachtte daarom dat ik er dus ook echt energieker van zou worden, dat het goed zou mengen in de producten die worden aangeraden op de verpakking en dat het vies zou zijn. Waarom het vies zou zijn weet ik niet, maar veel van dit soort producten kunnen werken, maar je smaak papillen worden soms wel even 'op de proef' gesteld.


Helaas, het mengt niet. Ik heb het met verschillende producten geprobeerd; ik begon met thee, gewoon om te kijken of dat werkte. Nee, dat werkte helaas niet. Nou ja, misschien werkt het dan wel gewoon niet met warme drankjes. Dus probeerde ik het een keer met melk, omdat dat ook een zuivel product is. Nee, ook niet. Misschien met koud water dan, omdat warm niet werkte. Nee, helaas, leuk geprobeerd. Toch dan sap, zoals op de verpakking staat. Jammer genoeg werkte ook dat niet en ben ik het maar gewoon gaan op lepelen.

Het ziet er vies uit, maar het is smaakloos. In eerste instantie wilde ik het echt perse mensen met drinken, maar omdat dit niet ging en ik het vrij zonde vind om zowel het drinken als de poeder weg te gooien, nam ik maar gewoon een hap van de poeder. Het maakte wel mijn mond droog, maar een smaak had het niet echt. Wel nam ik een slok met drinken er achter aan om de poeder weg te spoelen.

Nadat ik het de eerste keer op had, viel ik na een tijdje gewoon in slaap. Misschien was ik echt heel moe en werkte het daarom niet, maar het kon natuurlijk ook dat het poeder sowieso niet werkte. Toch wilde ik het nog een keer proberen. Nadat ik het een tweede keer op had, voelde ik me hart kloppen en niet opgejaagd. Ook was ik niet heel erg energiek, dat vond ik erg jammer. Om toch een soort gedwongen placebo-effect te krijgen, ben ik maar een lang rondje gaan wandelen met de honden.

Heb jij dit poeder geprobeerd en wat is jouw ervaring? Doe ik iets fout? Vertel het me alsjeblieft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten