vrijdag 15 april 2016

Waarom douchen zo fijn kan zijn!

Eigenlijk doucht iedereen wel eens. Toch wil ik een keer de aandacht geven aan iets waar ik een haat/liefde verhouding mee heb: douchen. Om te beginnen vind ik douchen echt vreselijk. Het klinkt logisch, maar ik vind het vervelend omdat ik er nat van wat en me dan moet afdrogen op die plekjes die maar niet droog lijken te worden. Dan moet je een badjas aan die niet meer fijn zit, omdat die plekjes nog steeds te nat zijn. Ik woon in een flatje op de begane grond en mijn badkamertje zit aan de voorkant van het huis waar eigenlijk iedereen die langs loopt naar binnen kan kijken. Weinig privacy dus ook nog. Maar wat vind ik er wèl fijn aan?



Even warm worden
Soms ben ik gewoon heel koud, of het is hier in huis gewoon koud. Dan vind ik het heel erg fijn dat ik even warm kan worden onder de douche. Wij hebben ook een kachel in de douche, dus het kan in de badkamer al warm zijn voor ik ga douchen en ook tijdens het afdrogen is het er niet al te koud. Ik had om de reden 'warm worden' liever een bad gehad, want dan wordt alles lekker warm en niet alleen die ene plek waar de douche op dat moment op straalt, maar een douche kan hier ook aan voldoen.

Je wordt er schoon van
Jaja, je had het niet verwacht zeker? Grapje. Je wordt er schoon van en zo kan je je dan ook voelen. Niet alleen het feit dat je jezelf wast maakt je schoon, maar ook het gevoel dat je weer helemaal schoon bent doet wonderen. Het geeft mij een zekerder gevoel en dat voelt dubbel zo fijn!

Je kan jezelf ook extra verwennen
Niet alleen in bad, maar ook onder de douche kun je jezelf extra verwennen met lekkere douchegellen, massagezeep of lekker ruikende crèmes. Het lijkt wel op een reclame als je je dit gaat visualiseren, maar het is echt zo dat het je een fijner gevoel kan geven om te douchen met iets dat je echt lekker vindt ruiken.

Het geeft een goed gevoel jezelf te verwennen
Eigenlijk heb ik dit al een keer gezegd, maar het is de moeite waard om te herhalen. Het geeft je namelijk echt een goed gevoel als je jezelf goed verwend, net als met er schoon van worden, krijg ik een goed gevoel van het mezelf verwennen. Niet iedereen vind dat hij/zij het verdient om zichzelf eens te verwennen met een lekker zeepje, maar probeer het maar eens. Iedereen heeft er recht op om eens te genieten van douchen en zijn of haar nieuwe product.

Even tijd om na te denken
Soms wil je gewoon even alleen zijn, en onder de douche kan dit zeker. Het is even een moment voor jezelf als je bijvoorbeeld leeft met andere mensen in een klein huis of op een kleine plek. Ik kan er hele scenario's door schrijven, hele nieuwe blogberichten door bedenken of inspiratie krijgen voor de leukste cadeaus voor anderen. Ook kan ik gewoon even op mezelf verdrietig zijn als dit moet en dat vind ik ook fijn. Verdrietig zijn op zich is niet fijn, maar gewoon even alleen zijn zonder anderen kan dat op dat moment wel.

Probeer het maar eens om stil te staan bij douchen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten