vrijdag 22 april 2016

Zelf een schattig etuitje maken? Het kan!

Binnenkort ga ik weer studeren en dan heb ik een etui nodig voor alle pennen en markeerstiften die ik mee wil. Nou kan ik er 1 kopen, maar dat is mij te makkelijk. Het is namelijk ook leuk om er zelf 1 te maken! En zo heel moeilijk is het niet. En bij deze post dus ook de uitleg hoe je dit etuitje maken kan!



Wat heb je nodig?

  • Leuke (niet te dunne) stof
  • Garen in bijpassende kleur
  • Spelden
  • Schaar
  • Rits 20cm in bijpassende kleur
  • Naaimachine of naalden


Wat moet je doen?
De lapjes stof
  • Knip 1 lapje stof uit van 22x16cm en 2 lapjes stof van 12x8cm uit. Dit is incl. naaitoeslag,
Gezigzagde lapjes

  • Zigzag de randen van de lapjes stof.
De rits in de stof

  • Naai de rits in de lange kanten van de kleine lapjes stof.
  • Naai nu het etuitjes in elkaar door de stof met de goede kanten op elkaar te leggen en de randen vast te naaien.
  • Heb je nog een lintje over? Dan kun je in het ritsje een mooi lintje doen voor de houvast. En mooi is het ook natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten