maandag 23 mei 2016

30x Schrijfuitdaging - deel 6: wat als ik een loterij won

Een vraag die velen bezig houdt en mij dus ook. Over hoeveel geld gaat het? Wat zou er met mij gebeuren? Waar zou ik al dat geld aan uitgeven? Ik ga het hier beantwoorden

'Wat als ik de loterij won?'

Om hoeveel geld gaat het eigenlijk?Op een keer heb ik eens berekend hoeveel eigenlijk genoeg zou zijn om nooit meer te hoeven werken voor je geld en normaal te kunnen genieten van het geld dat je ooit gekregen hebt, ook zonder er iets belangrijks te voor hebben gedaan. Dit bedrag kwam bij mij neer op 10 miljoen. Je kan van de helft rentenieren en van de rest kun je leuke of nodige dingen kopen.

Ook is het natuurlijk leuk om te praten over een oneindig bedrag. Zo'n groot bedrag, waarbij je niet meer hoeft na te denken over hoeveel eigenlijk en dat je kunt uitgeven hoeveel en wat je wilt.

Wat zou ik het zo snel mogelijk kopen?
Het eerst koop ik denk ik een huis. Een groot huis, want ik heb meer kamers nodig dan alleen een slaapkamer, woonkamer, Wc, badkamer en keuken! Ook heb ik graag een gastenkamer, waarbij ik vrienden, familie en soms kennissen kan laten logeren. Ze moeten hier zich wel goed voelen, dus ook zij hebben een eigen badkamer, net als in een hotel. Ik zal die kamer ook schoonhouden zoals in een hotel en een mandje klaar zetten met lekker eten, drinken, een paar recente tijdschriften. Ook mogen badjassen, handdoeken en nieuwe tandenborstels en toiletspullen niet ontbreken!

Ook wil ik graag een naaikamer. Een kamer speciaal voor mijn hobby naaien en die moet ook niet al te klein zijn. die is liever te groot dat te klein. Ik moet er sowieso 4 kasten in kwijt waar fournituren, stoffen en boeken in zitten, maar ook een bureau met naaimachine en een enorme tafel om stoffen te knippen of patronen te tekenen en niet te vergeten ook mijn lockmachine op te zetten. Ik heb de machine nog niet, maar dat komt dus door ruimte gebrek.

Ook wil ik ontzettend veel dieren, dus het huis zal waarschijnlijk een boerderij worden. Mijn man wil waarschijnlijk ook een eigen kamer. Wat hij er mee gaat doen, geen idee, maar dat laat ik volledig aan hem over.

Wat zou ik nog meer doen en kopen?
Ik hou ontzettend veel van reizen, dus ga dit dan ook veel en veel meer doen dan ik nu doe. Die 2 keer per jaar een stedentrip zal er niks bij zijn en ik kan als noemen dat ik graag naar Groenland wil, een Amazone cruise en stiekem ook een paar nachtjes Disney hotel in de bruidssuite.

Een kasteel kopen (of eigenlijk bouwen) komt ook altijd op in mijn fantasieën. Hoeveel 'volgers' ik heb die bij het kasteel horen weet ik nog niet, maar dat hoort net zo goed bij die fantasie. Ik zou dan een bakker, slager, groenteboer hebben op het terrein en bij het kasteel hoort land waar dat allemaal verbouwd en gefokt wordt. Het wordt een soort vakantiehuis denk ik. Ik wil ook een eigen bibliotheek in mijn kasteel en een enorme keuken zoals ze vroeger hadden!

Nou zou ik eigenlijk ook moeten zeggen dat ik de armen wil helpen, maar dat zal ik met 10 miljoen niet kunnen naar mijn idee. Geld doneren is niet mijn stijl, dus zal ik dit zeker in natura wel doen. Mijn idee was dat ik namelijk een dorpje help op te bouwen in een land hier ver vandaan of die heel arm is. Niet in elk land mag je zomaar een paar honderd huizen neerzetten, dus ik zal mijn best doen om een land te zoeken waar het wel mag. Ook hebben deze mensen natuurlijk een school nodig voor de kinderen, een dokter in het dorp en een waterput dichtbij. Nog meer suggesties zijn welkom.

Wie wordt ik?Als ik hier over nadenk, zijn er 2 opties. Óf ik word compleet gek en weet niet meer wat ik met het geld moet doen, doe er domme dingen mee en/of ga uiteindelijk alleen maar drugs gebruiken omdat er toch geld genoeg voor is. Ik verwaarloos mijn huis, de dieren die ik in het begin heb gekocht en lig misschien wel de hele dag op bed. Ik ben dan vreselijk arrogant, want anderen hebben het geld lekker niet.

Maar het kan ook zijn dat ik gewoon rustig door leef, mezelf blijf en geniet van het geld waar ik altijd al van droomde samen met de mensen die me dankbaar zijn die ik heb geholpen.

Gelukkig zijn dit allemaal fantasieën, want ze zijn een beetje bizar. Maar stel je voor, dan heb ik het nu wel mooi uitgeschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten