maandag 16 mei 2016

30x Schrijfuitdaging - deel 5:Top 10 bucketlist ideeën

Veel mensen tegenwoordig hebben een bucketlist, ik ook. Wat moet ik eigenlijk precies met mijn leven voor ik dood ga? En wat als ik vroeg dood ga? Dan wil ik wel iets hebben gedaan en voornamelijk ook leuke dingen. Daarom ga ik deze keer mijn top 10 bucketlist ideeën uitschrijven.
1. Slaag voor een hbo studie
Deze vind ik een hele belangrijke en eigenlijk de belangrijkste, naast dat ik het ook nog eens leuk vind om te doen. Daarom staat deze op nummer 1. Ik ben nog niet eens begonnen met mijn studie, maar studeren is mijn hele leven al belangrijk, dus staat deze boven aan!

2. Wees meer georganiseerd
Soms is het een troep, zowel in huis als in mijn hoofd. Ik zou alles het liefst willen opruimen en netjes, al moet het met stickertjes, opruimen. Helaas vind ik mijn huis te klein voor alle spullen, dus zou ik ook moeten minimaliseren. Dit moet ik nog hard leren, dus ben er nog niet aan toe, maar het is een doel die ik misschien ooit haal!

3. Bezoek ...
De lijst is te lang om uit te schrijven, maar ik wil graag de wereld rondreizen. De haalbare doelen zijn Berlijn, York, Lissabon, Moskou, St. Petersburg en Noorse Fjorden. Ook heb ik minder snel haalbare doelen, die gaan naar de Verenigde Staten, Canada en Australië. Ooit zal ik kunnen zeggen dat ik de wereld ben afgereisd.

4. Maak een eigen receptenboek
Ik heb al zoveel projecten, eigenlijk teveel, maar toch is dit een van mijn doelen. Ik ben er wel ooit aan begonnen, maar helaas heb ik dit nog niet afgemaakt. Ooit als ik er weer zin in en tijd voor heb, zal ik dit afmaken. Voorlopig heb ik toch geen zelfverzonnen recepten en alleen maar uit boekjes, maar toch, de zelfgemaakte recepten wil ik er ook in hebben. Ik voel toch een soort trots dat het me gelukt is.

5. Publiceer een boek
Al jaren een kleine droom van mij. Ja klein, want eigenlijk waren de droom om advocaat te worden en kinderen te krijgen groter, maar deze mag er ook wezen! Ik heb toch het idee dat het me ooit gaat lukken ook nog!

6. Een Harry Potter-marathon houden
Deze kan heel makkelijk worden afgerond, maar omdat ik vaak moe ben kost me dit vaak moeite. Ook wordt het nu toevallig net warmer en langer licht, dus zit ik liever buiten of maak een lange wandeling. Waarom Harry Potter? Omdat ik ook vind dat dat gezien moet worden. Ik loop achter.

7. Koop mijn eerste huis
Samenhangend met punt 2, ik wil een groter huis en sowieso wil ik ooit een huis kopen. Hier hoort natuurlijk een goede baan bij.

8. De baan van mijn dromen
Natuurlijk ga ik hier verder op punt 7, want zonder leuke goede baan kan je ook moeilijk een huis kopen. Je kan uiteraard een geweldig goede baan hebben waarbij je machtig veel verdient, maar verveel je, je te pletter, dan hou je dit niet lang vol. Ik raak zelf waarschijnlijk in de stress of krijg een burn-out en wil niet eens meer werken, waardoor ik geen geld heb om het huis te betalen en eindig in de bijstand. Oke, doemscenario, maar dit kan wel gebeuren als je niets meer hebt dan alleen geld van je werk.

9. Heb alleen kleding die ik leuk vind
Dit doel lijkt alsof het makkelijk te behalen is, maar dit geldt niet voor mij. Ik ben ontzettend onzeker, dus durf niet in alles te lopen dat ik leuk vind. Daarbij ben ik de dunste niet en staat sommige kleding mij gewoon niet, omdat ik maatje veel meer ben. Als ik weer dun ben, kan ik dit doel behalen!

10. Start elke dag met joggen
Ik ben begonnen met sporten, een nieuwe hobby eigenlijk. Ik heb er veel voor aangeschaft; tape, schoenen, sokken, shirts en broeken. Helaas ben ik niet zo'n ontzettende sportvrouw, dus sport ik niet al te vaak. Ooit wil ik wel steeds meer gaan joggen en uiteindelijk zoveel joggen dat het een ochtend routine wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten